Schematy darmowe i ich tłumaczenie

niedziela, 20 sierpnia 2017

Oczy maskotek - sposoby

Bawicie się szydełkiem? Robicie maskotki tak jak ja? A może macie to dopiero w planach? Jeśli tak, to pewnie kiedyś zastanawialiście się nad detalami takich maskotek. Dziś pod lupę weźmiemy oczy. Według mnie jeden z najważniejszych elementów maskotki, bo to oczy nadają wygląd zabawce.
Ja w swoich dotychczasowych pracach zastosowałam kilka rodzajów oczu. Ale jest ich o wiele wiele więcej, poniżej przedstawię Wam te sposoby, które cieszą się dość dużą popularnością. Oto one:
1.Oczka z zabezpieczeniem, jedne z najpopularniejszych oczu do robionych ręcznie maskotek. Rodzajów takich oczek jest co nie miara, idzie się w nich pogubić. Oto kilka przykładów:
- Oczka czarne, brązowe lub innego koloru, jednolite, z zaciskiem, który skutecznie unieruchamia oczy i zabezpiecza je przed wypadnięciem, rozmiarów jest wiele, w zależności od wielkości maskotki, którą robimy. 
- Oczka z źrenicami, kolorów jest mnóstwo, jak i rozmiarów, do koloru do wyboru, są to również oczka z zaciskami jak poprzednie.
- Oczka z zabezpieczeniem z rzęsami, z powiekami, bez, takich również jest całe mnóstwo, różne rozmiary i kolory.
2. Oczka naklejane, bez zabezpieczenia, i znów do koloru do wyboru, można spędzić godziny nad wyborem, dodatkowo niektóre mają nawet źrenice, które się poruszają wewnątrz (dla mnie trochę to upiorne, nie wiem jak dla Was).
3. Oprócz takich oczek, można również wyciąć oczy z filcu i przykleić je do maskotki, można wtedy zaszaleć z kolorami, wymiarami, jak kto sobie zażyczy
4. Są również oczy, które będą się pięknie komponować z naszą maskotką, pod warunkiem, że zrobimy to umiejętnie i nie będą za duże lub za małe. Są to oczy szydełkowe. Na tym jednorożcu widać o co mi chodzi.
Według mnie są to jedne z najpiękniejszych i najefektywniejszych oczu. Jak je robię? Cóż, robię je już raczej z wyczucia, bo za każdym razem robię je inne. Ale wzorowałam się na oczach ze strony http://cricrochet.blogspot.com.es/search/label/Patron%20ojos?m=0

5. Można również wyszyć oczy, ja to robię najczęściej. Jest to taki swojski zamiennik oczu bezpiecznych z wyglądu, wystarczy wyszyć czarną nitką kilka razy na jednym półsłupku w miejscu gdzie chcemy umieścić oczko naszej maskotce i gotowe. Tak jak jest pokazane na zdjęciu poniżej.
6. Są również oczy wyszywane, a raczej haftowane, ale ja jeszcze nie czuję się na siłach by takich spróbować, obawiam się, że zabraknie mi delikatności i zniszczę głowę maskotki, bo pamiętajmy, że każda ingerencja zostawia swój ślad. Pokażę Wam jednak o co mi chodzi i jak to wygląda.
Zdjęcie znalezione na pinterest


7. Innym sposobem na oczy to po prostu ich namalowanie, ale nie polecam tego sposobu. Po pierwsze szybko się zmyją,chyba że namalujemy je farbą olejną (NIE polecam do użycia na maskotce - jest to farba TOKSYCZNA), po drugie, nie będzie to miało tak pięknego efektu jak wyszywane bądź klejone oczy. Raczej jest to sposób używany do maskotek szytych, nie szydełkowanych.

Tyle jest mi wiadomych sposobów na oczy dla maskotek amigurumi, czy to misiu czy to lalka, piękne oczy to ich bajka ;)
Bawcie się sposobami, bawcie się kolorami, bo warto znaleźć swój styl, który będzie nam odpowiadał. Ja osobiście nie jestem fanką oczu bezpiecznych, nie potrafię się przekonać do plastiku, choć są to oczy najczęściej stosowane ze wszystkich. Ja jednak wolę wyszyć oczy, mieć pewną satysfakcję, że maskotka przeze mnie robiona jest mięciutka i milutka 😍 
Przy wyborze oczu pamiętajmy, że na pierwszym miejscu jest bezpieczeństwo naszych milusińskich, nie oszczędzajmy na materiałach,bo to może się na nas kiedyś zemścić, a przecież nie chcemy tego, prawda?
Na koniec podam kilka linków, gdzie możecie kupić oczka bezpieczne:


Do wyszywania oczu możecie użyć włóczki, muliny, bądź normalnych nici do szycia (jeśli chcecie haftować cudne oczęta).
Mam nadzieję, że post okaże się pomocny dla wielu z Was :)
Pozdrawiam Was serdecznie, trzymajcie się ciepło 😘

3 komentarze:

  1. Ciekawy artykuł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam zawsze ludzi, którzy potrafią własnoręcznie stworzyć tak piękne zabawki. Ja akurat swoim dzieciakom je kupuję i póki co są bardzo zadowolone. Niedawno także kupiłem im nowe układanki edukacyjne https://modino.pl/edukacyjne-ukladanki i muszę przyznać, że są one po prostu świetne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście najbardziej lubię te plastikowe oczka, do niektórych prac dodają swojego " uroku". Polecam te z Mila Druciarnia, są wytrzymałe, a wybór kolorów i wielkości jest zadowalający. Ja też jeszcze nie opanowałam wyszywania, a więc kiedy nie używam plastikowych, to robię szydełkiem małe kółka, zależy od tego, jak duże mają być oczy i doszywam takie do maskotki.

    OdpowiedzUsuń